WizeFloor er nemt at afkode, og det er ligetil, hvad man skal gøre på gulvet, og dermed er det let at blive en del af spillene. Gulvet appellerer til mange forskellige aldersgrupper. Det kan lokke familier, bedsteforældre og børnebørn til at være sammen ude på gulvet. Sådan lyder det fra Sidsel Bech-Petersen, biblioteksudvikler på Dokk1 i Aarhus.
Ideen om at bruge et interaktivt gulv til at skabe nye typer af interaktion i biblioteksrummet startede tilbage i 2004, hvor Hovedbiblioteket i Aarhus deltog i et forskningsprojekt med Aarhus Universitet. Det var faktisk her, at forløberen til WizeFloor blev udviklet.
Sidsel Bech-Petersen og hendes kollega Jannik Mulvad, teamleder for Familier og børn på Dokk1, fortæller, hvorfor Dokk1 har haft et WizeFloor, siden biblioteket åbnede i 2015.
Hør Sidsel Bech-Petersen og Jannik Mulvad uddybe, hvorfor de har et WizeFloor, og hvad de synes om installationen.