Hvem bruger

WIZEFLOOR?

WizeFloor bliver brugt i bl.a. specialskoler, dagtilbud, ældrepleje / demenscentre, biblioteker, voksenuddannelse, skoler og dagtilbud. Vi har samlet nogle historier på denne side om, hvordan WizeFloor er blevet brugt.

Specialskoler

Skoler

Dagtilbud

Biblioteker

Voksen-uddannelse

Ældrepleje / Demenscentre

Central rolle på

specialskoler

På Vesterbakkeskolen i Randers har WizeFloor en central rolle i elevernes udvikling fagligt og socialt. Gulvet har nogle læringsmæssige fordele, som især kommer til udtryk på specialskolen. Sådan lyder det fra lærer Anna Rysbjerg Christensen, som har undervist på Vesterbakkeskolen i 11 år.

WizeFloor i

dagtilbud

Børnehaven Taarnborg har gennem de seneste tre år arbejdet med WizeFloor. Børnene efterspørger det, så snart pædagogerne træder ind i børnehaven, og i børnehavens it-værksted hedder WizeFloor nu i daglig tale kun ”gulvet”.

Godt redskab til

ældrepleje / demenscentre

Mange demente oplever, at de pludselig ikke kan finde vej, huske og mister derfor overblikket. WizeFloor er et redskab til at hjælpe demente med at indlære strategier for, hvad de skal gøre ved uoverskuelige situationer.

Samlingspunkt på

biblioteker

WizeFloor er nemt at afkode, og det er ligetil, hvad man skal gøre på gulvet, og dermed er det let at blive en del af spillene. Gulvet appellerer til mange forskellige aldersgrupper. Det kan lokke familier, bedsteforældre og børnebørn til at være sammen ude på gulvet. Sådan lyder det fra Sidsel Bech-Petersen, biblioteksudvikler på Dokk1 i Aarhus.

Del af undervisningen på

voksen-uddannelseR

Demente er især udfordret i at huske ting og genkende deres daglige rutiner i hverdagen. Det kan bl.a. puslespil på WizeFloor være med til at modvirke. Det er netop baggrunden for, at WizeFloor indgår i undervisningen på Social- og Sundhedsskolen Fredericia, Vejle og Horsens.

Udvikling af læringsspil

dagtilbud og skoler

I Odense har Dagplejen Vest fået dobbelt glæde af deres WizeFloor. Her har elever fra femte klasse på Paarup Skole lært at udvikle digitale app-spil til en dagpleje, så de mindre børn kan lære om højre og venstre, farver og dyr gennem leg og bevægelse.

Underholdning i ventetiden

hospitaler

Det er særlig hårdt for børn at få tiden til at gå og vente på, at man kommer ind til en operation. Det har man fundet en løsning på i Odense på H.C. Andersen Børne- og Ungehospital, som hører under Odense Universitetshospital (OUH).